Veidot produktu, kas ir vajadzīgs

58 0
58 0

Pirms pāris nedēļām tikos ar Andri Merkulovu, kas ir viens no Monetizr veidotājiem. Kāds mans labs paziņa teica, ka Andri var pieskaitīt pie Latvijas startaperu dinozauriem. Tas bija domāts ar labu pieskaņu – tie ir aktīvi cilvēki, kas jau daudzus gadus īsteno savas ambiciozās un inovatīvās idejas, mācās no savām kļūdām un dodas uz priekšu. Bija patiess prieks, ka varējām satikties un atklāti parunāt.

Tikos ar mērķi izstāstīt tip4me ideju, un vīziju kas ir nepieciešams, lai tehniski un saturiski tip4me varētu darboties visā pasaulē un saglabātu savu veiktspēju un satura kvalitāti. Uzskatu, ka ir svarīgi jau sākumposmā būvējot produktu par šīm lietām domāt un iestrādāt savos plānos. Vīzija par gala rezultātu, biznesa procesi, informācijas arhitektūra un citas lietas.

Andris man lakoniski pateica, ka, ņemot vērā projekta attīstības posmu, roku ne tajā virzienā. Viņš pievērsa manu uzmanību tam, ka šobrīd fokusējos uz lietām, kas man šobrīd nav svarīgākās. Klasiska kļūda 95% startapa projektiem ir tā, ka tie pārāk ātri sāk domāt par problēmas risinājumu, līdz galam neizpētot, kas ir problēma un kas ir īstais veids, kā to risināt. Tāpēc viņš silti ieteica izlasīt Ash Maurya grāmatu Running Lean.

Running Lean

Izlasīju grāmatas pirmās 45 lapaspuses pdf formātā, kas internetā ir pieejamas pa brīvu. Sapratu, ka tomēr gribas lasīt papīrā, tāpēc nu gaidu grāmatu no Amazones.

Iezīmēšu pāris citātus, kas mani ļoti uzrunāja un pārliecināja.

The bigger risk for most startups is building something nobody wants.

Tulkojums manā interpretācijā: Lielākais risks, ar ko saskaras startapi, ir izveidot gatavu risinājumu, kas nevienam nav vajadzīgs.

Sapratu, ka šobrīd fokuss ir jāliek uz mērķa auditorijas izzināšanu – nepieciešams parakt dziļāk risināmās problēmas būtību un kontekstu. Jo mērķis ir uztaisīt Tip4me tādu, lai tas risinātu reālas lietotāja problēmas un sniegtu reālu pievienoto vērtību, un darītu to visefektīvākajā veidā.

Your product is not ready for mainstream customers yet. Your sole job should be to find and target early adopters, which requires bold, clear, and specific messaging.

Tulkojums manā interpretācijā: Tavs produkts vēl nav gatavs, lai visa pasaule to sāktu lietot. Šī brīža uzdevums ir veidot tā, lai paši pirmajie lietotājie lietotāji skaidri uztvertu produkta noderīgumu un pievienoto vērtību.

Šis ir darbs, ko nevar paveikt lasot grāmatas un pētot tirgu internetā. To var izdarīt tikai runājot ar cilvēkiem un padziļināti izprotot problēmas būtību.

Es ļoti augsti vērtēju febkuru viedokli un ieteikumus, īpaši tos, kas ir atklāti, un balstīti uz savu pieredzi vai iegūtām zināšanām.

 

In this article

Join the Conversation